2009. január 27., kedd

3. Történés - Csajszi néni az információs sztrádán

Fodrászannusnál

A lányom má meg azzal nyúz, hogy mennyek fel az informácijós sztrádára. Montam neki, hisz nemrég vótam a templonyba, minek mennyek ollan sűrűn, megy hejettem a Bözsi. Na, a lányom aszt monta, ne bolondozzak vele, ő számítógépre gondút, ha már megvette nekem. Montam neki, hogy már a múltkorába tisztáztuk, hogy én semmiféle hálóra nem megyek föl és nekünk, itt helybefaluba az információs szupersztráda az a Bözsinktű a templonyig terjedő hosszanti útszakasz, mely érint két kocsmát, a kultúrt, a Fodrászannust, mely férfinői egybe és a körzeti Sanyidoktort. Ha ezen végigmegyünk, minden információt beszerezhetünk, mely információk a harmadik világháború kirobbantásáhó is éppen elegek! Mer azé néhanapján szándékos férrevezetések is vannak. Vagy ki tuggya? Amit föl nem fokhatok, az az, hogy a legnagyobb tudásbázissal a kultúrszékhelyű nagyothallók és siketek rendelkeznek. Ők mindenről tudnak és egyben jólértesűttek. Tőllük tuggya a Bözsink, én meg ütűlle, hogy a Ferink tájmasszázson vót az Ilussal. Penig nem az Ilussal ké vóna lennije, hanem a feleségive, akive épp a negyvenedig házassági fordulójukat hagyták el, lehet már örökre. Az Annus, nem a Fodrászannus, hanem a sima Annus, gondút egy nagyot és befizetett illen velnesze hétvégire ajándékbú. A Bözsinknek meg is mutatta a pospektet, amibe szép kípek is vótak, s otvót, hogy tájmasszázs, meg gőzkabiny. Na, nem lessz velnesze hétvége, csak nesze, fokd meg jól! Mer a Rézi, aki nagyothal monta a Bözsinknek, hogy a fordullót a Feri az Ilussal tőtötte kis falunk legszebb táján a parkcenterbe. Ami azér parkcenter, mer ide, a parkba gyűl a legtöbb szerelmes csókot váltani és egyebek. Szóval masszérozták egymást cefetű, de meglátta üket a Lőrinc, aki csakúgy másodfokon rokon és elítélt, mint a Ferink, akirű mos szó van. Na, ez a Lőrinc kiverte a huppot, meg a Ferink kezibű az Ilust, mer ő is pájázott reája, és gondúhatni, hogy eekapta az ideg, hogy nem ű kellett az Ilusnak, hanem a Feri. A parkunk meg a kultúr mellett van, ahun, mint montam, a nagyotthalók tarcsák a gyűléseiket. És bisztos ollan fenenagy ordítozást csapott a Lőrincünk, hogy még ük is meghallották, pláne mer egynéhánynak ijjen modern készüléke is van a fülibe, kész lehallgatóhálózatot üzemeltetnek. Na, már nem is csudálkozom, hogy mér pont ők vannak a legjobban imformálódva. Csak leülnek a kinti kerthelyiségbe a Becsületsüjjesztőné, oszt aszt is meghajják, amit a falu végin susog a Józsim a Katica fülibe. Na és a kultúrtó csak egy pár lépés az orvosi, ott asztán kűső-belső probléma egyaránt elhangzik. És a mi Bözsink napi programja a receptiratás. Há innen má csak haza ké gyalogóni és kész is az információs szupersztráda. Mintha számítógép előtt nem kaptunk vóna kitekintést a világra! És ha áramszünet van? Akkó sem áll meg az élet! Nekem akkó is tudnom köll, megy-e az én Józsim tájmasszázsra a Katicával vagy reménykedhetök-e még?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése