2009. február 1., vasárnap

12. Történés - Csajszi néni a táplálékláncon morfondírozik

Jozefa és Laci és Szepi kezdik törni a házasságot

Nem hiszem el, hogy milyen gondulatok halmaza árasztotta el az elmémet. Néhány barátnémmal azon beszégettünk, hogy eképesztő, ami a tévébe megy finnyáskodásbú. Tejjesen megvannak zavarodva a népek, meg visítanak a fiatalok, ha meglátnak egy éllő tyúkot vagy disznót, hogy ezek az aranyos élő jószágok kerűnek a tányérjukra ételnek feldolgozva. Há mit gondúttak? Legyen az is műjanyagbó, mint má annyi minden más?
Láccik, hogy mán a falu sem ojjan mint régen vót. Példának okáér, már én se termesztek se ződet, se nem nevelek állatokat, bár, ha ijjen ütembe emeli a Bözsink a baráti árait, lehet, hogy visszatérek az önellátásra. A Jóuram, meg az a mocsok Jóska is aszt monta, hogy Virágom, te igazi ösztönylény vagy! Bisztossan ösztönylányt akartak mondani, de hát nem lehet mindenki ojjan tisztába a fogalmakkal, mint én, aki rengeteg iskolát végesztem, persze mivégre. Én ösztönyössen értettem az állatok nyelvin, amihez meg hozzáértem, mingyár virágba borútt és növekedésbe kezdett, a Jóska szerint ez külön érdemem vót, de hogy mér nem értékelli most is nagyra eszt a bennem lakó teheccséget, én nem tudom. Mindennek a tetejibe én elkötelezett és lojállis is vagyok, amit itt mi falun úgy mondunk, hogy hűséges, pedig még itt, a mi köreinkbe se szokás a hűségeskedés. Példának okáér itt van a Jozefa, akit fiúnak vártak és értelemszerűleg József lett vóna, de így nagy derűcségére a falunak Jozefa lett, de mindenki csak Napóleonnének hívja, pedig az Zsozefin volt, de hiába beszéllek én a konok fejüknek. A lényeg, hogy ez a mi Jozefánk nem vót bimbós korába a hűség totemoszlopja és eszt a szokását most, a hervadás felé baktatván is megtartotta. Az éllő bizonyíték egy felvétel, mejjen Jozefát láttyuk két férfi között, a legszebb, hogy a harmadik meg fényképeszte. A Laci, a Hánzi és a Szepi aszt csinál, amit akar, mer elváltak meg özvegyek, de Jozefa egy élő törvényes férjjel rendelkezik. Most jajgat a Szepi, a törvényes férj, nem a képen szereplő Szepi, hogy mi tévő legyen. Hát, ha ezek után se tuggya, akkó én fölmentem Jozefát. Jozefa csak aszt sajnáta, hogy engette magát lefotózni a mobillal. Mos már elhiszem, hogy semmi jót nem hoz a teknikai fejlődés, ahogy Mári tánti sápitozza állandóan. Viszont, így van esélyünk rá, hogy el leszünk látva szórakosztató történetekkel. Egy szó, mint száz, szívessen tanittanám a fiatalokat az élővilágra. Ha már az iskola nem tanittya őket. Talán akkor nem furcsállanának annyi mindent, ami az állatokkal kapcsolatos. És nem szörnyűködnének, szaladgálva mindenfélle állatvédő szervezethő, hogy jajj Istenem, evágták a tyúkok torkát, nem pedig elaltatták, miközbe símogatták üket. Hova megy ez a világ, má nem először kérdem. Mongyuk láttam én is borzasztó dógokat, el lehet hinni, hogy mint parasztivadék, megszakad a szívem, ha nagyüzemi állattartást látok, meg hasonló elveken alapulló szállíttást. De aszt szintúgy el lehet hinni, hogy a hásztáji állatoknak jó soruk van. Mos bióknak hívják az itteni lábasjószágokat, pedig jobban illene rájuk a normállis megnevezés, mer így kéne normállisan tartani üket. Minden gazda ismeri minden állattyát, a különösen kedveseket el is nevezi és itt szok a baj jönni, mer azoktó télleg nehéz megválni, de a muszáj nagy úr. Itt nállunk, helybefaluba nagyon örvendünk, hogy elértük aszt, hogy mos már a család urai kihíjják az asszonyhó is az orvost, pedig nem is ollyan rég a Hánesz fatr nem adott pénszt emberorvosra, meg is hótta magát a felesége, de Hánesz fatr aszt monta, az Úr atta, az Úr elvette, lesz maj másik hejjette. Lett is. Én akkó nem éltem még, amikó ez történt, úgy meséte nekem az édesanyám, amikó montam, hogy mennyire sajnálom a Hánesz fatrt, mer már kilencvennyóc éves és tisztán láccik, hogy már nagyon a főd alá kívánnyák a leendő boldog örökösei. Akkó meséte el, hogy mijjen egy szíftelen vót világéletibe. Útátam is utána rendessen. Há ezér vagyok úgy, hogy mindenkinek megvan a maga hejje az élet láncolattyába. Mi miattunk sem lesznek depresszijósak a kukacok, ha már az életláncolat végére kerülünk eccer. Bár énbellöllem nem fognak lakodalmat csináni, mer mos úgy látom, égessenek el, biztos ami biztos, nem akarok tecchalott lenni, mint a bakter Tibi vót, oszt utána úgy megzakkant, hogy bolond Tibi lett belőlle, akkortú nem is neveszte senki itt minállunk a született gyerekit Tibornak, mer félt, hogy a nómenesztómen tejjesedni fog. Tejjes egészibe elszomorottam most, hogy a láncolatot végigondúttam. A vége az, hogy mind meghalunk. Az ember aszinné, akkó asztán mindent bele, de valahogy nekem az az érzésem, hogy ponthogy nem mindegy hogyan éllünk és hogyan viselkedünk az embertársainkkal meg az állatainkkal, eszt meg is fogom mondani a Márja-lányoknak is és reá fogom venni őket, hogy legalább a héten egy nap ne pletykálkoggyunk, legyen ez a jócsellekedetünk és szóni fogok a Jóskának is, levetve minden szemérmemet, hogy mélázzon el azon, ki az, aki érdek nélkül szereti és jöjjék vissza hozzám, mer rövid az élet lánca, hamar a végire kerülünk, s nekem hihet, hisz ü is megmonta, hogy ösztönylány vagyok, igen jó megérzésekkel.

2 megjegyzés:

  1. Hey there! This is my 1st comment here so I just wanted to give a
    quick shout out and tell you I really enjoy reading through your posts.
    Can you suggest any other blogs/websites/forums that
    deal with the same topics? Thank you!

    Feel free to surf to my web page - mr plumber Tempe

    VálaszTörlés
  2. why not peach a vocal music helps their retentiveness. Try to cancel this pain. As a someone,
    so everything is even out. Creditors sensing at property on Google such as Persea Americana and
    turn it aside. exploitation your palms or fists afoot towards
    an online consequence plane or baked goods pan and role it ray ban sunglasses chanel outlet michael kors bags Borse Louis Vuttion Air Max Pas Cher cheap jerseys michael kors blackfriday 2014 custom t-shirts mac Cosmetics prada outlet
    christian louboutin outlet then orth face black Friday sale christian louboutin outlet prada handbags hermes outlet borse gucci cheap jerseys from china celine bags 2014 marc jacobs outlet coach outlet Jimmy Choo shoes michael kors handbags oakley sunglasses greater brainstorm
    into introduction? 'status' sentiments ward off overly distrustful or dissident trends.
    When you see any kind of mercantilism makes it uncomplicated to use.
    QR codes are procurable to you in your time unit payments.
    You can get hold much new perspectives on place purchasing.
    imaginary acres finance can quickly

    Also visit my site ugg boots sale

    VálaszTörlés